Oficiálne otvorený od 13.11.2010

Kedy vám nevera zachráni vzťah?

Tiež vám v titulku tohto článku čosi nehrá? Myslíte, že musí ísť len o nešťastný preklep? Že sme namiesto „zachráni“ chceli napísať „zahubí“? Nie, nie dámy. Ubezpečujeme vás, že čítate správne. Ani nevera, nočná mora partnerských vzťahov, nemá len jeden rozmer. Naša čitateľka Jana nám do redakcie poslala príbeh, ktorý sme nemohli nezverejniť.
27-ročná učiteľka Jana bola už pol roka zasnúbená, keď sa jej do života dostal niekto ďalší, kolega z práce. „Milan bol u nás v práci ako záskok a od začiatku mi bolo jasné, že je to moja krvná skupina. V tom čase som ja a priateľ Marián mali naozaj zlé obdobie. Náš vzťah sa dostal na plytčinu, neviem ako inak to nazvať. Boli sme síce zasnúbení, ale svadbu sme neplánovali, ani nebolo kedy. Stále sme obaja pracovali. Marián aj po víkendoch. Nehádali sme sa, ale cítila som, že niečo nie je v poriadku. Podľa mňa aj on, len to nikto z nás nechcel povedať nahlas. No a potom sa to raz stalo.“
Žeby sa Jana znova zamilovala? Nič také, len chcela skúsiť, čo by bolo, keby... „Stalo sa to len raz, ale úplne mi to prevrátilo život naruby. S Milanom som sa vyspala, keď sme obaja boli ako dozor na lyžiarskom. Musím povedať, že sa zachoval férovo a nečakal, že z toho bude niečo viac. Vedel, že som zasnúbená. A ja? V momente, ako sa to stalo, som si uvedomila, aká som bola neskutočne hlúpa. Neposlúchla som rady kamarátok a Mariánovi som o tom povedala asi týždeň po lyžiarskom. A vtedy, po mojom priznaní, po slzách, výčitkách, kriku a tichu, sa niečo v našom vzťahu zlomilo.“
Nie, nenasledoval rozchod, dokonca ani pauza, ale to, čo Janka opísala ako druhé zaľúbenie. „Bolo to, ako keby nám obom ten môj úlet otvoril oči. Konečne sme sa po dlhej dobe normálne porozprávali, hádam prvýkrát po mesiacoch. On aj ja sme si uvedomili, aké chyby sme robili. Ale aj to, že jeden druhého nechceme stratiť. Nemyslím, že by to bolo také ľahké, že by Marián zabudol. Ale odkedy sme túto kapitolu uzavreli, jediný krát mi to nevyčítal, nikdy sa k tomu ani slovkom nevrátil. Viem, že mi verí a ja jemu. Dnes už sme manželia a môžem s istotou povedať, že mi vtedy nevera zachránila vzťah.“
Aj keď túto metódu na utuženie lásky vonkoncom neodporúčame, niečo na tom, uznajte, bude. Nevera je kritický okamih. A tie obyčajne prevracajú (alebo utvrdzujú) naše priority. Až keď hrozí, že stratíme, čo máme, začneme makať ostošesť, aby sme to nestratili. Bojíte sa zahrávať s ohňom? Niekedy postačí, ak pohodlného partnera, ktorý si je až príliš istý vaším vzťahom, postrašíte. Zmeňte účes, parfum, štýl obliekania alebo buďte odrazu tajnostkárka. Nechajte ho trochu žiarliť. Zneistie a spozornie. Len čo vás prestane brať za samozrejmosť, znova budete tou obletovanou kráľovnou, ako v čase, keď ste spolu len začínali randiť.
A čo vy, dámy? Stalo sa vám niečo podobné ako Jane? Vyšli ste z nevery, či už vlastnej alebo priateľovej, so zdravou kožou? Pomohol vám jeden omyl k pevnejšiemu vzťahu? Alebo ste zástankyňou hesla: „Podviedol raz, podvedie zas“?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára