Oficiálne otvorený od 13.11.2010

Nevera a intimita


Často má nevera iba veľmi malý súvis so sexom. Hlavnou príčinou nevery sú „surové“ emócie vo vzťahu – to znamená, že medzi partnermi nie je vytvorená intimita. Intimita v tomto prípade znamená, že ma môj partner pozná na najhlbšej úrovni, vie, kde sú moje slabé miesta, čoho sa bojím, a čo ma veľmi zraňuje. Vie to a nezneužíva to proti mne, viem, že sa mu môžem otvoriť a budem vypočutý bez posmeškov, prejavov nezáujmu resp. ponižovania. Jednou z hlavných príčin nevery je práve nedostatok takejto intimity.
Tá môže vyplývať napríklad z toho, že sa partnerovi bojím určité veci povedať pretože som tak bol vychovaný. Pri každom prejave vlastných potrieb a pocitov som sa stretol s nezáujmom, posmechom a pod. Tak som sa naučil fungovať aj v dospelom živote. Nevystavovať sa zraneniam, chrániť sa. Príčin toho, prečo človek nevie vyjadriť to, čo cíti a želá si, môže byť viacero. Partner ma takisto môže odmietať, pretože bol vychovaný napr. konať a nie rozprávať. Niečo si želám, ale nepoviem to partnerovi, niečo ma trápi, ale nepoviem to partnerovi, veď by to mal vedieť ak ma miluje...To je ďalší mýtus, čítať myšlienky vie málokto. Napr. ma trápi, ak môj partner pozerá televíziu kým mu niečo rozprávam, nepoviem mu to, ale nabudúce, ak mi bude zase niečo rozprávať, budem sa tváriť, že nepočujem, atď. Postupne sa začne boj, ktorý sa často končí neverou. Stačí, že sa chcem s partnerom o niečom pre mňa dôležitom rozprávať, ale som odmietnutý, zažijem si výsmech a bagatelizovanie problému zo strany parnera. Ak sa mi to stane viackrát, prestanem sa pokúšať o rozhovor. Vo vnútri však narastá pocit, že pre partnera nie som dôležitý, nemá záujem o to, čo trápi mňa. Môžem sa začať angažovať v práci, medzi kamarátmi, niekde tam, kde ma akceptujú, vypočujú a zvážia môj názor. Takisto mi na to môže poslúžiť chat, s niekym si „pokecám“ dnes, zajtra, pozajtra, potom sa stretneme a....Našiel som blízkosť, ktorú mi partner odmietol dať. Nevera je najjednoduchšie riešenie problému v primárnom vzťahu, cena je však vysoká.
Po nevere nebude vzťah už nikdy taký istý ako bol predtým – môže sa rozpadnúť, alebo znova spojiť, zisťovanie príčin nevery a následné budovanie vzťahu je úlohou odborníka na partnerské vzťahy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára