Oficiálne otvorený od 13.11.2010

Nevera, skutočne je taká bežná?!

Aj vám sa zdá, že sa podvádzanie stalo úplne bežnou súčasťou nášho života? Niečím úplne prirodzeným a samozrejmým? V anketách o tom, čo je vo vzťahu dôležité, si „vernosť“ získava vždy popredné miesta – ako je teda možné, že v skutočnom živote ju vidíme tak málo?
Každodenný život nás čím ďalej tým viac presviedča a utvrdzuje v tom, že doba nevinnosti je takmer taká vzdialená ako doba ľadová. Skúsenosti s neverou - či už vlastné, alebo sprostredkované cez vzťahy vašich známych, má každý z nás.

Alžbeta pracuje v mužskom kolektíve a stáva sa, že kolegovia na jej prítomnosť zabudnú a rozhovoria sa priamo od srdca: „Keby ste počuli tie záletnícke historky! Keď sa niekto náhodou „prizná“,  že je svojej frajerke verný, ostatní  sa mu čudujú – ako by to bolo niečo úplne neprirodzené. Celé je to len o tom, kto, kde, kedy a koho dostal.“ 
Zadaní muži bez zábran
Myslíte si, že ten váš je vám verný? Že vás nikdy nepodviedol? Často práve tí muži, ktorí dávajú okato najavo svoju zamilovanosť patria medzi najväčších podvodníkov. Presvedčila sa o tom aj Maja:
„Momentálne som nezadaná – a za posledný mesiac som dostala tri návrhy od „šťastne“ zadaných mužov. V jednej chvíli sa rozplývajú nad kvalitami svojej priateľky a o päť minút ma volajú k sebe do bytu. Je to trápne.“ V poslednej dobe rastie aj odvaha neverníkov. Muži zvádzajú úplne nepokryte a na rovinu – dokonca sa ani neobťažujú užívať si aspoň v inom meste, a nie v prítomnosti ľudí, ktorí poznajú nielen ich, ale aj ich oficiálnu polovičku.
Podvádzajú aj ženy
Nevera sa však prirodzene netýka len mužov. Dámy s nimi zdatne držia krok. Rozdiel je však v tom, že ženy sú opatrnejšie a dávajú si viac záležať na kvalitnom „krytí“. Často sa hovorí, že keď žena podvedie, musí v tom byť niečo citové. Ani medzi ženami však „bonvivánky“, ktoré si užijú s niekým len pre určitú fyzickú príťažlivosť a sexuálne napätie, dnes nie sú výnimkou. Ženy však predsa majú k partnerovi úctu aspoň v tom, že sa svoje milostné eskapády snažia udržať v tajnosti.
Nevera ako dôkaz
Súčasťou každého vzťahu by mala byť dôvera – a za súčasť dôvery ľudia často pokladajú aj vernosť. Ak sa partneri vzájomne dohodnú na určitej voľnosti, môžu si dôverovať aj napriek iným partnerom. Niekedy má však nevera takmer formu dokazovania si, že ste s tým najlepším alebo najlepšou, a všetci ostatní vám vyhovujú menej. Už len to, že niekto cíti potrebu takéhoto „skúmania terénu“, vypovedá o určitej neistote vo vzťahu.
Zmena je možná
Tak čo, zamysleli ste sa nad vlastnými vzťahmi a vzťahmi okolo vás? Určite sa nájdu aj také, v ktorých nevera zatiaľ škody nenapáchala – veľa ich však asi nebude, však? Dobrou správou je, že aj najväčší neverníci sa môžu zmeniť.
Na vlastnej koži sa o tom presvedčila Dominika: „Posledné štyri roky som nebola nikomu úplne  verná. Ale teraz som sa naozaj zamilovala. Môj priateľ je v Amerike, nevidela som ho už sedem mesiacov. A za tú dobu som nikoho ani len nepobozkala - to sa mi nestalo od pätnástich! Ešte musím vydržať mesiac a potom ho uvidím – konečne! Byť vernou nie je pre mňa jednoduché, ale podviesť ho nechcem“.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára